Uczniowie klas II i III biorą udział w ogólnopolskim programie MegaMisja, którego celem jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji nauczycielioraz ich uczniów. Nasi najmłodsi uczniowiebędą bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów. MegaMisja daje solidną bazę do mądrego i bezpiecznego poruszania się po świecie, w którym dzisiaj nie obędziemy się bez technologii.
Nasza grupa nazywa się Błyskawice, a Psotnik, który będzie nam towarzyszył do końca programu to Piorun. Po ukończeniu każdego zadania uczniowie mają możliwość modyfikować jego wygląd, co sprawia im ogromną frajdę.
Mamy do zrealizowania 11 obszarów kompetencji, a w każdym z nich musimy wykonać przynajmniej 3 zadania. W tym miesiącu realizowaliśmy obszar: „Korzystanie z informacji”.
Zadanie 1. “Bałagan w Encyklopedii Internetowej” – różnorodność źródeł informacji.
Drużyna Błyskawic pomogłaJulce i Kubie,bohaterom Mega Misji,uporządkować bałagan w Encyklopedii Internetowej. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem wykonywały kolejne zadania, dzięki czemu poznały różne źródła informacji i przekonały się, że odpowiedź na jedno pytanie można znaleźć w kilku źródłach. Dzieci były zachwycone nową przygodąi z niecierpliwością czekają na kolejne przygody w cyfrowym laboratorium.
Zadanie 2. “Dzielni poszukiwacze informacji”
W tym zadaniu drużyna Błyskawic pomogła bliźniakom w planach wyjazdowych. Uczniowie mieli okazję zapoznać się z podstawowymi sposobami wyszukiwania informacji. Dowiedzieli się dlaczego ludzie dzielą się informacjami i dlaczego ich szukają. Uczniowie podzieleni na dwie grupy szukali informacji oraz zapisywali je na kartach pracy. Opowiadali o wadach i zaletach wybranych przez bliźniaków miejsc, a na koniec głosowali na którą wyspę zdecydowaliby się pojechać. W naszej grupie zwyciężyła Sycylia – 9:1 😉
Zadanie 3. “Złapiemy Psotnika – prawda czy fałsz?” – jak rozróżniać informacje prawdziwe od fałszywych?
Dzieci nauczyły się, że nie wszystko, co podają media, musi być prawdą, ale wiedzą także, że media mogą posłużyć do weryfikacji zdobytej wiedzy. Rozumieją, że źródła dzielą się na wiarygodne i niewiarygodne oraz z kim i w jaki sposób porozmawiać o wiarygodności źródła.