Uczniowie klas II i III zakończyli pracę w dwóch kolejnych obszarach kompetencji w programie Mega Misja. Swoją ciężką pracą i zaangażowaniem zdobyli już trzy nagrody: kreatywny zestaw plastyczny, tablet oraz książki i gry planszowe.
- Obszar kompetencji: „Język mediów”
Zadanie 1. „Psotnik w telewizji” – Poznanie formy komunikatów medialnych w programach informacyjnych i rozrywkowych.
Uczniowie zapoznali się z informacyjną i rozrywkową funkcją komunikatów medialnych. Świetnie bawili się występując w programach telewizyjnych. Żadnej trudności nie sprawiło im odgadywanie tytułów ulubionych programów telewizyjnych. Chętnie wypowiadali się jakie cechy posiada program rozrywkowy, a jakie informacyjny.
Zadanie 2. „Fakty, opinie i bliźniaki” – Odróżnianie opinii od faktu.
Dzieci nauczyły się, w jaki sposób mogą wyrazić własną opinię. Wiedzą również, czym się różni opinia od faktu i w jaki sposób kulturalnie przedstawić własne zdanie. Z uwagą wysłuchali audiobook ,,Przygody Tomka Sawyera” Marka Twaina oraz chętnie wypowiadali się co myślą o audiobooku.
Zadanie 3. „Psotnik i różne media” – Nauka poruszania się w świecie informacji.
Podczas tych zajęć zdobyliśmy cenne informacje dotyczące mediów. Potrafimy rozpoznać różne środki przekazu i wskazać różnice pomiędzy nimi. Z uwagą wysłuchaliśmy audiobooka “Calineczka”.
- Obszar kompetencji: „Prawo”
Zadanie 1. „Julka i Kuba bronią swoich praw w sieci” – Uświadomienie sobie swoich praw m.in. w kontekście mediów, w tym elektronicznych.
Uczniowie dowiedzieli się czym jest prawo, że każde dziecko ma swoje prawa, których nikt nie może im odebrać. Wiedzą z czym wiąże się prawo do informacji. Dobrze bawili się rozwiązując szyfr znakowy.
Zadanie 2. „Nie oddamy Psotnika!, czyli o prawach małych autorów” – poznanie praw małego autora.
Po tych zajęciach uczniowie dokładnie wiedzą kto to jest autor i co to jest plagiat. Wiedzą co to jest cytat, a także potrafią wskazać go we własnej oraz cudzej wypowiedzi. Bardzo chętnie pokazywali prace plastyczne z których są dumni. Dobrze już wiedzą, że mają prawo decydować z kim dzielą się swoją twórczością, ale rozumieją także, dlaczego nie mogą plagiatować innych dzieł.
Zadanie 3. „Julka i Kuba poznają zasady bezpiecznego korzystania z mediów i internetu” – Utrwalenie zasad bezpiecznego korzystania z mediów.
Dzieci z uwagą słuchały przygód pingwinka Rozumka i świetnie bawiły się rozwiązując quiz. Uczniowie sprawdzili czy faktycznie bezpiecznie korzystają z internetu i okazało się że wszyscy dobrze znają zasady bezpiecznego poruszania się w internecie. Na koniec uzupełniliśmy kontrakt, który dzieci zabrały do domu, aby zaproponować rodzicom podpisanie tego kontrakty. Wszyscy stwierdzili, że podpisanie go pozytywnie wpłynie na bezpieczne korzystanie z mediów.










