Właśnie zakończyliśmy pracę w drugim obszarze kompetencji; „Dziecko w środowisku medialnym”.
Wykonaliśmy trzy zdania.
Zadanie 1. „Przedstaw się Psotnikowi” – Zdobycie umiejętności przedstawiania się, nie tylko w internecie.
Uczniowie nauczyli się w jaki sposób warto o sobie opowiedzieć w kontaktach bezpośrednich i przez internet. Wiedzą, że każdy ma dobre strony oraz zainteresowania, które mogą zainteresować innych, dlatego warto o nich opowiadać. Świetnie bawili się tworząc swoje Awatary i dowiedzieli się, że awatarem i nickiem może posługiwać się, ktoś zupełnie inny, niż sobie wyobrażamy.
Zadanie 2. „Akcja – komunikacja, czyli na ratunek Psotnikowi” – Poznanie zasad skutecznej i grzecznej komunikacji
Dzieci nauczyły się jakie są podstawowe zasady komunikacji bezpośredniej, przez telefon, SMS i email. Wiedzą, jak zastosować te zasady w praktyce. Dzieci świetnie się bawiły dopasowując ikonki “SMS”, „TELEFONU”, ,,E-MAIL”, ,,ROZMOWA”, do odpowiednich zasad.
Zadanie 3. „Szanowny Panie Psotniku, czyli jak zwracać się do różnych osób” – Poznanie różnych rodzajów i stylów komunikatów.
Dobra komunikacja to bardzo ważna sprawa. Dzieci potrafią kulturalnie zwracać się do innych, ale wiedzą również jak się porozumieć, gdy do dyspozycji ma się jedynie gesty, obrazy i dźwięki. Na tych zajęciach było wiele zabawy, a “Dźwiękowe historie” sprawiły dzieciom wiele radości!!!